To My-City.gr σας παρουσιάζει τα οφέλη που έχει το αλεύρι καρύδας

Λόγοι για να λατρέψετε το αλεύρι καρύδας

  • Υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες
  • Χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες
  • Χωρίς γλουτένη

Αλλά τι είναι το αλεύρι καρύδας; 
Με απλά λόγια, είναι ψιλοαλεσμένη αποξηραμένη καρύδα πλούσια σε φυτικές ίνες που απομένει μετά την εξαγωγή του λαδιού καρύδας

από τη σάρκα της καρύδας. Ένα αγνό, φυσικό, αποτελεί μια υγιεινή εναλλακτική λύση στο σιτάρι και στα άλλα αλεύρια χωρίς γλουτένη το οποίο λειτουργεί καλά σε πολλές συνταγές που απαιτούν αλεύρι. Επίσης, έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες από ό, τι τα περισσότερα αλεύρια χωρίς γλουτένη -συμπεριλαμβανομένου του πίτουρου βρώμης και του κοπανισμένου λιναρόσπορου – και έχει περίπου την ίδια περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες με το φαγόπυρο και ολικής άλεσης άλευρα σίτου, καθιστώντας το πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, ενώ είναι χωρίς σιτάρι.

Τα πολλά οφέλη για την υγεία.
Το αλεύρι καρύδας προσφέρει μια σειρά από οφέλη για την υγεία. Δύο από τα αγαπημένα μου είναι ότι είναι φυσικά υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες και χαμηλής σε υδατάνθρακες.

➣ Καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου 
Το σάκχαρο στο αίμα είναι η ποσότητα της γλυκόζης στο αίμα σας, από το οποίο εξαρτάστε για ενέργεια. Το σάκχαρο αυξάνει μετά το φαγητό και το σώμα μας ανταποκρίνεται στην αύξηση απελευθερώνοντας μια ορμόνη την ινσουλίνη για να ελέγξει το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα, έτσι ώστε να μην ανέβει πάρα πολύ. Μια ταχεία πτώση του σακχάρου στο αίμα, από την άλλη πλευρά, ελέγχεται από την ορμόνη γλυκαγόνη, η οποία διεγείρει την απελευθέρωση περισσότερου σακχάρου στο αίμα μας. Αυτή η εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα συμβαίνει όλη την ώρα και ειδικά μετά το φαγητό.
Επειδή οι υδατάνθρακες που καταναλώνουμε διασπώνται σε γλυκόζη έχουν μεγαλύτερη επίδραση στο σάκχαρο του αίματος. Τρόφιμα και γεύματα που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, μπορεί να προκαλέσουν μια ταχεία αύξηση του σακχάρου στο αίμα, η οποία αναγκάζει το σώμα να ανταποκριθεί. Αυτή η ξαφνική άνοδος στρεσάρει το σώμα, καθώς το πάγκρεας αντλεί μια μεγάλη ποσότητα ινσουλίνης για να διαχειριστεί την μεγάλη ποσότητα σακχάρου στο αίμα. Με την πάροδο του χρόνου, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορεί να οδηγήσουν σε διάφορα προβλήματα υγείας, όπως διαβήτη, αύξηση του σωματικού βάρους, καρδιακές παθήσεις, υπογλυκαιμία και πρόωρη γήρανση.
Ευτυχώς, το αλεύρι καρύδας βοηθά στη διατήρηση του σακχάρου στο αίμα μας σε ένα υγιές επίπεδο, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα του σε φυτικές ίνες. Πώς; Η φυτική ίνα στο αλεύρι καρύδας το κάνει να είναι χαμηλό σε απορροφήσιμους υδατάνθρακες, με αποτέλεσμα να μην έχει την ίδια επίδραση στο σάκχαρο του αίματος όπως άλλοι υδατάνθρακες όπως το το αλεύρι από σιτάρι και ρύζι. Για να σας δώσω μια ιδέα για το πόσο υψηλό σε φυτικές ίνες είναι, το αλεύρι καρύδας έχει 4 φορές την ποσότητα των φυτικών ινών σε σχέση με το πίτουρο βρώμης και 2 φορές μεγαλύτερη από το πίτουρο σιταριού! Καθώς αυτή η φυτικά ίνα περνάει μέσα από το πεπτικό σύστημα, βοηθά στην πέψη των τροφίμων, σας κάνει να αισθάνεστε χορτάτοι και απομακρύνει άλλα υπολείμματα πριν απομακρυνθεί από τον οργανισμό σας.

Διατήρηση υγιούς βάρους 
Εφόσον το αλεύρι καρύδας είναι πλούσιο σε άπεπτες φυτικές τους ίνες, σας δίνει την αίσθηση της πληρότητας χωρίς υδατάνθρακες. Ένα μάφιν καρύδας, για παράδειγμα, μπορεί να σας χορτάσει πολύ περισσότερο από ό, τι το αντίστοιχο με αλεύρι κανονικό ή και ελεύθερο γλουτένης, βοηθώντας έτσι σε καλύτερο έλεγχο της μερίδας και τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

➣ Ελεύθερο δημητριακών και γλουτένης 
Το αλεύρι καρύδας λειτουργεί καλά για άτομα που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη και ακολουθούν ένα υποαλλεργικό τρόπο ζωής, δεδομένου ότι είναι φυσικά χωρίς γλουτένη και δεν είναι αποτελεί αλλεργιογόνο τροφίμο (η καρύδα στην πραγματικότητα είναι φρούτο και όχι ξηρός καρπός). Πολλά δημητριακά και ακόμη και αυτά χωρίς γλουτένη, όπως το σιτάρι και το καλαμπόκι, είναι πολύ υψηλότερα σε κλίμακα για αλλεργίες ή δυσανεξίες. (Για να καταλάβετε αν έχετε κάποια τροφική δυσανεξία, βγάλτε το από τη διατροφή σας για μια εβδομάδα για να δείτε αν τα συμπτώματα σας βελτιώνονται.) Το αλεύρι καρύδας είναι ένα εκπληκτικά ευέλικτο αλεύρι χωρίς γλουτένη, δεδομένου ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο του ή σε συνδυασμό με άλλα. Χρησιμοποιώντας το αλεύρι καρύδας από μόνο του είναι ένα τεράστιο μπόνους αν θα πρέπει να αποφύγετε τα άλλα είδη αλευριού ή θέλετε ή πρέπει να μειώσετε την κατανάλωση αλευριών από ξηρούς καρπούς (που είναι πυκνά σε θερμίδες). Το αλεύρι καρύδας έχει ως αποτέλεσμα να παράγει ελαφρύτερα ψημένα αγαθά, επειδή δεν είναι τόσο βαρύ όσο τα άλευρα από ξηρούς καρπούς και μια μικρή ποσότητα αρκεί, με φανταστικά γεύστικά αποτελέσματα. Οι περισσότερες από τις συνταγές σε αυτό το site φτιάχνονται με αλεύρι καρύδας, ενώ άλλες ενσωματώνουν μια μικρή έως μέτρια ποσότητα αλευριού από ξηρούς καρπούς για μια συμπληρωματική δράση.

Αντικαθιστώντας υλικά σε μια συνταγή 
Αντικαθιστώντας τα υλικά με επιτυχία ποικίλει από συνταγή με συνταγή. Θα θελήσετε να λάβει υπόψη τον τρόπο την εναλλαγή ένα συστατικό για την άλλη θα επηρεάσει τη συνολική γεύση και την υφή ενός πιάτου.

Συμβουλές ψησίματος 
Υπάρχουν μερικά πράγματα για το αλεύρι καρύδας και το ψήσιμο σε γενικές γραμμές τα οποία είναι καλό να γνωρίζετε πριν ξεκινήσετε. Το αλεύρι καρύδα συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά από ό, τι πολλά άλλα άλευρα, γνωρίζοντας την «προσωπικότητα» του είναι επιτακτική ανάγκη για επιτυχία!

Λίγη ποσότητας αλεύρι καρύδας αρκεί ότι δεν χρειάζεστε πολύ ποσότητα -1.4 με 1.2 φλιτζάνι (26 με 52 γραμμάρια) – αρκεί για να ψήσετε ένα ολόκληρο ψωμί ή κέικ. Ενώ οι περισσότερες συνταγές με αλεύρι καρύδας απαιτούν λιγότερη ποσότητα, απαιτούν περισσότερη υγρασία ή υγρά σε σχέση με τα παραδοσιακά άλευρα και τα χωρίς γλουτένη άλευρα, λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες.

Προσέξτε τον παράγοντα υγρασία 
Το αλεύρι καρύδα δρα ως ένα υδροκολλοειδές, όταν υπάρξει σε μια υγρή ζύμη, απορροφά την υγρασία και δένει τα υλικά μαζί, γι’ αυτό χρησιμοποιείται με υγρά υλικά. Λάβετε υπόψη πως το αλεύρι καρύδας χρειάζεται λίγα λεπτά μέχρι να απορροφήσει αυτήν την υγρασία, οπότε αφήνετε το μίγμα να σταθεί για λίγα λεπτά πριν το ψήσετε ή περάσετε στο επόμενο βήμα. Συνήθως αφήνετε τη ζύμη να σταθεί για 5 λεπτά μετά την ενσωμάτωση του αλευριού, ανακατέψτε το μείγμα για μια ακόμη φορά και στη μετά προχωρήστε. Μετατρέποντας τις συνταγές μόνοι σας: προσοχή! Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να δοκιμάσετε τις αγαπημένες σας συνταγές με αλεύρι καρύδας, αλλά σπάνια είναι μια 1:1 αντικατάσταση ΚΑΙ το αποτέλεσμα να είναι πολύ χειρότερο, οπότε δεν είναι κάτι που συστήνουμε.